måndag 3 mars 2008

El spocko del Clew-firsto

När allt stämmer är det lätt att utveckla det vidare, vilket jag visade för mig själv idag genom att dra iväg ett par sköna Clew-first spockar och Clew-first 540s, samt även en Pippa!

Som vanligt så blev det flakaträning hela morgonen, och jag lyckades faktiskt med ett par ”baby flakas” som de kallar dem här på Bonaire. Det är med andra ord en sådan flaka som kidsen gör. Matt tyckte att den räknas som en flaka, men jag är inte säker, det kändes lite för enkelt…

Idag fick jag även flytta till mitt nya lyx-crib som ligger i mitten av ön och heter Coco Palm Garden. Huset är litet, med ett sovrum, ett badrum och ett kylskåp! Lagom fint i alla fall, och de som har hand om stället är trevliga, så det ska nog bli fint.

Steg nummer två i flytten var att fixa en cykel, vilket Devid gjorde. Jag cyklade som en galning över hela ön för att ta mig hem från surfet (30 min), och till staden för att äta (20 min). Ingen jobbig dag.

Seglingen var i alla fall the main event, med störda draget i 4.7an och ett galet ladd från hela freestylegänget. Jag slängde på lite fina enhandsspock 540 och vanliga enhands med full planing, innan Devid tipsade mig om att prova Pippa (spock som avslutas med ryggen mot seglet), vilket jag satte på första försöket med galen fart! Jag testa även ett par diablos, vilket inte kändes långt borta, trots total överriggning. Jag bestämde mig helt enkelt för att prova clew-first spock, och ta reda på hur svårt det egentligen var (detta var nämligen första dagen jag provade). Det visade sig inte vara så svårt, när jag efter två försök droppade in med full spätta och flippade seglet, för att sedan slidea runt och sätta min första clew-first spock! Jag blev såklart skitglad och laddade såklart vidare. Det tog inte lång tid innan jag satte en till. Dagen avslutades med flaggan i topp, när jag mitt framför Tonky och Taty satte en perfekt clew-first spock 540! Sweeeet!

Inga kommentarer: