onsdag 5 mars 2008

Gecko med Kiri

Hej. Idag slutade det givetvis att blåsa - jag ska inte klaga, men ändå - så det blev till att köra 5.3 med pyttelite nedhal. Jag fick inte segla vid piren heller, eftersom marinskyddskåren förbjöd surfingen där pga. att man inte skulle störa jättesköldpaddorna. Då var det bara att sticka över till Mangroveskogen och köra switch, vilket resulterade i 2 nya funnels (!) och ett par bra esliderförsök.

På eftermiddagen körde jag en geckosession med Kiri. Han gör dem helt sjuukt högt! Tråkigt nog kunde han plana - 10-12 knots - med sin Echo 4.7a; måste vara sjukt bra segel för lättvind. Till slut pajjade jag min ena fot, men lyckades ändå sätta ett par sjyssta geckomoves: bla. switch-gecko och clew-first gecko diablo. Lite nöjd får man nog ändå vara med det i alla fall!

Inga kommentarer: