torsdag 20 mars 2008

Last fucking day

Idag var det one man, one mission, jag skulle segla sönder mig totalt. Allt under 5 timmar på vattnet var oacceptabelt. Det blev ändå klart godkänt eftersom jag scoreade 6 timmar och en enhandsfunnel framför Tonky. Han drar förövrigt upwindsfunneln – kommer inte ihåg namnet på tricket, men det är döpt efter en av Kiris vänner som dog i en bilolycka – into framåt nu.

Förmiddagen levererade, och jag satte många E-sliders, någon Funnel, och riktigt bra försök på Switch-chachoon. Jag lyckad hoppa 180, få tag på bommen med en hand på nya sidan, men inte slidea in i sista 360:n. Denna session gav mersmak.

Dagen till ära lyckades vi till och med posta vykorten, Kati hade 15 stycken och jag 6. Vi köpte alla frimärken på ön.

Kvällen hade bra förutsättningar, men mina förhoppningar på 4.7 infriades inte. Istället var det knappt planingsbart med 5.3. Gilla läget tänkte jag och gick ut helt själv. Det var mer känslan än seglingen som räknades denna gången; jag njöt i fulla drag av att glida över det kristallklara vattnet i det blodapelsinröda solskenet. Det finns bara ett ställe som Bonaire. Det är helt klart.

Kvällen var – som tyskarna säger – full power. Middag med Normen, Kati och Sophie, vartefter de två förstanämnda gick hem och jag och Sophie fortsatte ut på stan. Det blev ett par kalla och en hel del annat för de flesta… Devid dök upp, några andra dudes slog sig ned, och vi hade sjukt kul. Därefter kraschade jag och Sophie hennes cykel på vägen hem till mig, och fick hämta en bil som inte verkade vara byggd för att ens startas. Hem kom vi i alla fall.

Klockren sista dag.

Inga kommentarer: