söndag 9 mars 2008

A night at the Roxbury

Trots Windgurus prognos på ännu sämre vind än gårdagen var det faktiskt planingsbart på förmiddagen, vilket jag tog vara på på bästa sätt.

När jag kom ut på vattnet var vinden lite halvslö, vilket gjorde att jag bestämde mig för åka bort till skogen och träna Switch – det känns bättre kontrollmässigt att köra de tricken i lite lättare vindar. Trots att de flesta försöken saknade fart (tro mig, jag pumpade) fick jag ett par fina försök på ett nytt trick, som hade vart skoj att lära sig; Switch Chachoo. På det bästa försöket lyckades jag poppa brädan, ducka seglet, och få lite slide mot 180-graderspunkten. Det märks väldigt fort att detta tricket är extremt tekniskt, men det känns inte omöjligt. De flesta försöken slutade dock med selget i vattnet på läsidan, pga. att jag inte har koll på handarbetet än. Jag ska testa mer när vinden kommer tillbaka igen.

I övrigt så bestod dagen av väldigt slöa aktiviteter.

På kvällen blev gjorde jag och Iris Kralendjik (stan) efter uppvärmning med Eurotrip på datorn. Sanningen att säga så var det överskattat. Bonaire är helt klart ett ställe man åker till för att prioritera windsurfingen och inte kvällsröj.

Inga kommentarer: