söndag 9 mars 2008

Äntligen E-slider!

Nu sitter jag och lyssnar på rapmusik på papimento (stavning?), vilket är det lokala språket på Bonaire. Tonky tog min MP3 och laddade den full med sina favoriter igår, samtidigt som han fick ta del av den svenska hip-hopen, vilket kanske inte var hans grej riktigt. Imorrn ska jag förhoppningsvis ha fått ett par nya låtar från Kiri också.

Dagen började med en rejäl försovning pga. väldigt tidig hemkomst och en eller två öl för mycket. Efter nytt rekord i snabbhet så lyckades jag komma ut i tid till den tyska taxin, för att sedan åka till stranden, där det blåste på fint.

Första sessionen var så jävla skoj! Jag, Matt och Devid körde hela förmiddagen och tränade både Switch vid Mangroveskogen, samt vanliga trick vid piren. Eftersom vinden var ganska lätt då körde jag på med Switch chachoo, och börjar faktiskt komma riktigt nära att sätta den nu. Det som fattas är att jag måste lära mig hur jag ska få allt att snurra i luften iställen för i vattnet; jag lyckas nämligen klara hela snurren med ett litet hopp i början, följt av en lång slide in i sista 360n, men det blir inte riktigt rätt så.

Det ska dock sägas att jag körde sjukt bra idag; enhands 540 på andra försöket, grubby med fart på andra, clewfirst 540 på andra, samt ett par funnels.

På kvällen kördes ännu en session, vilken blev väldigt sen, men ack så lyckad – jag fick äntligen till det med E-slidern! Fan va skönt det var! Efter ett par försök i riktigt lätt vind fick jag en aha-upplevelse och lyckades sätta en med relativt bra slide genom hela rotationen. Jag kom även – efter ett par försök till – på att jag har lättare att sätta tricket när planingen är väldigt långsam och det inte är så mycket tryck i seglet. Trots att farten saknades satte jag en till efter ett tag, vilken följdes av en radda fina krascher och riktigt bra försök. Skillnaden mellan nu och förut är att jag allt som oftast får in clewn i backwinden. Allt i E-slidern hänger på att få ett perfekt upphopp med seglet på rätt ställe, för att rotationen ska komma automatiskt.

Fan va gött ändå! Nu fattas bara Sw-chachoon!

Gonatt.

1 kommentar:

MiniCalle sa...

sjuuk utveckling du har! gööttt!