måndag 3 mars 2008

One day, 15 grubbys

Vad kan vara bättre än att flera dagar på raken bara steg för steg i utvecklingen och sätta massor av nya sköna trick. Idag var det grubbyns tur att sätta mig på prov, och det vet ni snart hur det gick.

Jag blev upplockad av Normen och hans flickvän vid 9.15 på morgonen, för att åka till stranden och käka fruckost. Väl där verkade det dra fint i 4.7 - återigen - vilket gjorde att Normen stack ut direkt, medan jag väntade på käket. När jag väl kom ut var det inte mycket drag kvar, och jag var väldigt trött från gårdagens trickkavalkad, vilket gjorde att jag varken orkade ladda flaka eller åka till Mangroveskogen och köra switch. Jag åkte istället ner till piren, och började helt oväntat pumpa för att sedan ladda på en grubby. Nu ska det också sägas att detta är första dagen jag har laddat på dem, så mina förväntningar var väl inte skyhöga. Trots detta gled jag ändå 4 försök senare runt och vattenstartade ur en Grubby! Jag laddade vidare, trots att trycket minskade (folk planade inte ens med 5.3), och kom på hur det skulle göras.

När jag kom upp ur vattnet åkte jag direkt med Normen till köpcentret och handlade mat. Jag fick med mig en gallon ice-tea och världens största paket froot loops, the breakfast of champions.

Det måste ha varit något i froot loopsen - troligen så var det min totalt rockande fena som hjälpte till - men när jag kom ner till stranden och riggade 5.3 för att segla en liten stund innan kvällen, så gick det skitbra. Jag hade mer drag än förut, och lyckades dra av ännu en vattensstartgrubby. Sedan braka det loss totalt; jag kom på precis hur det skulle gå till, och satte en Grubby 540 med bra slide framför Team the Bunch som satt i sin bil och tutade på mig. Så jävla skööönt!!! Därefter satte jag flera stycken med jämna mellanrum, både vanliga och 540. Det är riktigt go känsla i det tricket asså! Efter en stund plockade the Bunch fram sin kamera och tog sjuka bilder på alla som kastade sig åt olika håll. De fångade en skön sekvens på en av mina grubbys, samt fick mig att köra precis där de ville; "Kör precis där och vänta på solen!" sa de. Jag gjorde mitt bästa, även om det tog mig 4 försök att fastna perfekt på linsen (notera att jag satte alla försöken!!!).

Sjukt att jag aldrig provat tricket förut och lyckas få grym kontroll på det på en enda dag. Sjuk var buffén jag just ätit upp också, fan va mätt jag är.

Later

2 kommentarer:

DanneMan sa...

Imponerande mannen!

får gratulera till din utveckling..
hoppas du får upp lite bilder man kan få beskåda.. nu snööar det här hemma kan ja meddela..

MiniCalle sa...

åjåj hawkman!! GRATTIS!!