torsdag 20 mars 2008

Photo-session!

Fyfan vilken dag! Sånahär dagar är anledningen till att det är så underbart att windsurfa; alla trick sitter och det känns bara jävligt bra, men det är den där känslan av att det är så härligt att bara få vara där man är och göra det man gör är ännu större. När allt stämmer och det känns helt rätt, då är det bara att njuta…

Första sessionen var 5.3 med drag - jag satte funnels, clew-first punetas med riktigt bra hopp och slide, olika spockar, grubbys och kom flera steg närmare switch-chachoo. Så skoj var det, jag och Normen seglade 3 timmar i sträck innan vi åkte hem och vilade inför kvällen. Jag hade på känn att det skulle bli bra senare…

…men inte att det skulle bli en episk 4.7-session i solnedgången, med alla sjuka freestyleseglare ute på världens bästa vatten. Galet drag i 4.7 rent ut sagt, perfekt för clew-first punetas och funnels! Laddet var ordentligt också; ett par fina c-f punetas sattes, och jag lyckades med min första funnel med ordentligt hopp och slide precis framför Ceasare. Efter detta åkte jag över och mötte Normen och Kati vid fiskarpiren. Kati stod långt ute i vattnet och tog bilder med vattenkamera när jag och Normen snurrade oss yra så nära henne som möjligt. Jag hade aldrig kört Switch där förut, men det gick skitbra trotts att det var ganska choppigt. Men, jag var så jävla peppad hela tiden, det var helt sjukt. Trots brutalt drag i byarna laddade jag på alla trick; switch-chachoos, e-sliders, clew-first punetas och funnels. Även om både jag och Normen kraschade till både höger och vänster hade vi så jäva skoj, och jag åkte runt med ett stort leende på läpparna hela tiden!

Här kommer bilderna!

Switch-chachoo försök


E-slider


Discofinger-spock



Funnel



Normen, shaka




Inga kommentarer: