torsdag 20 mars 2008

Sunset session

Ännu en dag med 5.3, med halvbra drag på morgonen och helt perfekta förhållanden på kvällen.

Jag har verkligen fått bra lättvindsträning här på Bonaire, och planar mycket tidigare än förut, även om jag misstänker att brädan börjar bli ganska vattenfylld. På förmiddagssessionen satte jag i alla fall många E-sliders, med hyfsad fart genom hela tricket. I byarna blev det riktigt bra drag, vilket jag tog tillvara på genom att träna Funnel med riktigt hopp, vilket jag inte har lyckats med än – bara spinoutversionen.

Efter att ha försökt posta vykort, men ännu en gång missat öppettiden på postkontoret, tog vi oss ner till stranden för att se Lac bay nästan helt slätt. Jag och Normen gick ändå ut och pumpade oss över till Mangroven, vilket är riktigt jävla jobbigt. Men men, såklart tilltog vinden och jag hade en helt klockren session i solnedgången. Efter att Normen hade gått upp ur vattnet var det helt sanslöst bra drag, galet platt vatten – blir alltid det på kvällen – och riktigt nice ljus. Jag seglade även sjukt bra, med ett par riktigt fina CF-punetas och bra Funnel-försök. När solen nästan hade gått ner helt kom Kiri över med full spätta, och jag lineade upp för en sista Funnel, fick grym fart, ducka seglet och hoppade runt hela vägen med slide genom nästan hela rotationen. Fan va gött det var! Kiri ropade ”Ey swedish man, Normen is calling you!” och gjorde sedan helt utan minsta ansträngning en av de cleanaste Switch-chachoosarna jag har sett. Efter att ha applåderat honom kom jag ihåg att jag, Normen och Kati skulle käka med Sophie klockan sju. När jag kom upp ur vattnet var klockan kvart i sju. Nice shot.

Precis innan jag åkte upp på stranden satte jag en nohand-spock framför Kiri, och vi sprang upp ur vattnet för att slänga in grejerna lite överallt. Jag kommer speciellt ihåg att han sa: ”Funnel, nice man! Good one.” Det kändes ganska nice.

Efter att ha dränkt Normens bil i saltvatten så kom vi hem och bytte snabbt om för att sticka till stan, där såklart Sophie hade kommit försent istället, vilket gjorde att det blev en krånglig men rolig middag.

Inga kommentarer: