måndag 3 mars 2008

This is gonna be the sickest!

Även om de flesta dagarna här på Bonaire är ganska lika varandra, händer det ibland lite nya grejer som kryddar tillvaron. Vissa dagar är det svårt att inte le när man windsurfar också, speciellt när man lekande lätt sätter fullplanande enhandsspockar med total kontroll!

Morgonen bestod enbart av flakaladd, och jag gör alltid något fel; ena gången ligger seglet helt rätt, andra lyfter jag benet perfekt. Det är alltid något som fattas, men det betyder också att när jag väl lyckas träffa rätt på båda punkterna samtidigt – då smäller det!

På eftermiddagen kom Iris från Windsurf Place ner och hälsade på mig, och vi drog ut på en liten utflykt runt om i Lac Bay, vilket var skitkul. Hon hade aldrig varit ute på de ställena vi åkte till förut, trots att hon har bott på Bonaire 10 år. Lite strange, men nu fick hon se allt och bjöd mig som tack på en barrunda.

På kvällen drog alla locals – samt jag och Devid – ut och körde en brutal session vid piren, troligen min bästa någonsin med 5.3; detta stället är helt sanslöst asså, jag har haft alla mina bästa sessions här. Enhandsspocken lossnade totalt idag, jag satte alla hela tiden, och då menar jag alla! Jag hade kanske 80-90 procent på vanliga och enhands 540. Cleana som satan blir de också, pga. att jag har lyckats få kontrollen rätt. Fullt drag med 5.3 var det i alla fall; varje gång man droppade in vid piren och vinden rev tag i riggen, så att man fick sån där sjuk spätta som det bara går att få på riktigt plattvatten. Varje gång kände man – som jag beskrev det för Matt som missade sessionen – att ”this is gonna be the sickest!”

Inga kommentarer: